Skärpning nu Linda

Förlåt Aino, vet att jag varit dålig på att skriva på ett väldigt bra tag nu. Fördelen är att jag har massa att skriva och berätta nu, vet bara inte vart jag ska börja. Tar den enkla vägen och börjar från början.

Förra helgen tog jag mig en tripp upp till Porto, en väldigt vacker stad. Tyvärr räcker det med ungefär fyra timmar för att ha sett allt som är värt att se. Var på en vinprovning där hos märket CROFT. En upplevelse som jag gärna är med om igen. Fick en guidad tur och se/höra hur dem tillverkar sitt portvin. Efterdet vart det en liten provsmakning, mumsfilibabba!!
Kvällarna vart det till att gå ut och "festa" tyvärr så är inte Porto bästa partystaden, eller snarare inte jag upplevde den inte som det. Däremot under Lördag kvällen pratade jag med en från Sverige och det var ett uppåtlyft för hela kvällen!, leendet var på plats! Åkte på resan via ERASMUS Lisboa och på kvällen var det en annordnad fest, jag var inte ensam om att tycka att den va medioker. Men ska inte klaga, hade en väldigt trevligt och härlig resa.
Maten måste nämnas, den va bra och mindre bra, kan inte säga att jag uppskattar söta bullar till frukost, men kaffet gick ner :) Middagarna var helt okej. Buffe hade hyrt ett matställe så man behövde inte vänta på meten iaf, och fick äta tills man var mätt, den gick ner!!
Helgen va väldigt lyckad måste jag säga, trots vissa minus, jag hade väldigt roligt och mycket skratt. Delade rum Med Alicia och Marta. Väldigt bra rummisar måste jag medge :)

Kom tillbaka förra söndagen sent på kvällen! På måndagen kom mamma till Portual :) Jippi, det va väldigt roligt att träffa henne! Hon jobbade under dagarna men på kvällarna hade hon tid med mig! Eller snarare jag fick följa med på hennes affärsmiddagar och mingel. Men jag klagar inte! Har lyckats fixa mig själv ett sommarjobb i Bahrain och förmodligen ett internship i Holland, inte illa!! Kanske det blir en riktigt karriär för mig. Vore grymt kul i så fall att uppnå det målet i livet! Har ju ändå nästan klarat av målet med utlanddstudier och att ta mig en riktig examen. Ibland måte man få vara lite stolt över sig själv *klapp på huvudet*. Men verkar som grymt roliga arbeten, och med bra positioner. Kan inte klaga på något av erbjudanden!! Tack mamma för hjälpen och att du presenterade mig för persner som kan hjälpa mig i karriären!

Självklart var det inte bara för att mamma presenterade mig för folk som det var kul och se henne, hon hade ju med sig marabou oxå ;) haha!!
Vi hade faktiskt väldigt mysigt också, framförallt på lördagen. Vi åkte till Belém åt en väldigt god middag, tittade på lite se värdigheter. Vart självklart en pasteis de Belém med!
Fredagen till lördagen tog mamma och jag tåget ner till Albufeira, så hon kunde möta en gammal vän och jag träffa pappa ett tag.
Tog med mig kusinen till en villa eftersom massa vänner från Lisabon hyrt ett hus under helgen med pool och grejer, 13 va dem som bodde där. Jag och kusinen joina festen. Nattbad i poolen är ju aldrig fel.

Har även den glada nyheten att berätta att jag har internet på rummet!!! Men lyckas ändå inte lägga uppbilder just nu! Vet inte vad det beror på:( Måste be någon ta och titta på det. Kanske dags att fåga bloggexperten Sanna om jag gör något fel :S Inte helt omöjligt! Det är ju trots allt mig det handlar om!!

Nej nu är det dags för mig att återgå till mina studier, undviker sånna viktigheter. Måste bli klar med en uppgift. Den ska inte på fredag men i morgon har jag basket :D haha får se hur det går. På torsdag ska jag på tjurfäktning, så då har jag ju inte heller tid. Ska bli grymt kul aldrig varit på det men någongång ska man väl ha gjort det med. Har börjat lite men känner mig inte så inspirerad. Har iaf hunnit hitta lite fakta. Får kanske ta och skriva lite under men tre timmarsrast i morgon. Är oftast mer produktiv under dagarna.
Har iaf varit duktig och läst det jag ska ha läst till imorgon, köpt en portugisiskabok som jag inte behöver för att lära mig, plus börjat skriva ut massa saker som jag behöver inför skolan!! Produktiv dag. Har även tvättat tre maskiner i dag, var helt slut på kläder.

Skärp dig nu Linda, plugga..

Ses folk
puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0