Nya äventyr

I går var välkomsmiddagen och det var sjukt roligt. Hamnade vid B, T och holländarna så middagen vart galet roligt. Kareoke, mat och man lyckades få i sig ett antal glas sangria tills salongsberusingen var på topp. Efter middagen kom Stina, en svenska som också läser vid ISCTE, med hennes två vänner och mötte upp oss där. Sedan bar det av till Bairro Alto. Hela kvällen va bara trevlig o roligt. Synd att jag har svårt att lägga upp bilder på sidan eftersom att internet är så dålig här. Hoppas på att kunna göra det någon dag i skolan! Kvällen var en bra smak på hur härligt studentlivet här kan komma att bli!

I dag mötte jag upp S och G (svenskarna) för lite schopping. Hade velat åka till freeport som är västeuropas största outlet men som vanligt  tar allt så lång tid här nere  vilket gjorde att vi inte hann. Fick bli lite vanlig shopping. Fast jag fynda ändå, hitta en jacka för 9 euro som tidigare kosta 50 euro så kan inte klaga.

Ska snart i väg hem till S och G för lite svenskt mingel!! Ska bli trevligt att se vilka svenskar som gör sin ERASMUS period här nu! Får se om jag möter upp mina polska vänner efter minglet. Är det något som jag lär mig här så är det att inte planera! Det är bara att ta dagen som den kommer!
Nu ska jag hoppa i duschen för att hinna bli färdig i tid.

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0