Jag så multinationell!!!

Tydligen är jag internationell. En Holländsk kille som läser intensivkursen kom fram till mig idag och sa att han hade läst mig blogg och förstått lite av den trots att den är på Svenska. Imponerande måste jag säga med tanke på att jag bara har gjort två inlägg :)


I dag har det varit en Crazy day.... Skulle till skolan och hade inte hämtat mitt "Viva-kort" typ som SL- korten. Skulle igenom spärren, har varit duktig laddat ett tillfälligt kort med pengar, men de visar sig att jag redan åkt upp de pengarna... Alla andra springer ner i tuben för att hinna med den och jag kommer inte genom spärrarna... PANIK, galet mycket!! Har endast 20 Euro sedel på mig och automaten tar inte mer än 10 Euro sedlar... Vad ska man göra, tur som va ringer en av de polska tjejerna och dem har väntat på mig, tusen tack snälla människor.
I min panik att hitta växel kommer en tysk kille som går kursen och lånar mig 2 euro så jag kommer i väg. Jag har nu lyckats försena de andra så vi får springa till skolan, men var faktiskt nästan i tid!

I skolan gick allt bra...

Sen bar det av till att hämta Viva-kortet. Väl framme där efter en mindre uppfriskande promenad i 31 graders värma var kön enorm till disken när vi kom fram. 14.30 skulle vi vara i en annan del av Lissabon för en guidetur med skolan. Vi köade för viva-kortet och kom därifrån 14.25, knappast att vi skulle hinna till turen på 5 min. Så de stod och väntade på oss i 40 min, stackars människor!! Klart att inget va organisaret när vi kom fram utan då skulle vi köpa tågbiljetter. Ashungriga gav vi pengar till en annan som hunnit äta (vi åt frukost vid halv åtta på morgonen och klockan är nu typ halvfyra, MAT TACK) och sprang till mataffären. Vilket gör att vi missade tåget så guiden får köra i två omgångar med sin bil för att få oss till rätt plats. Tror inte människor vill ha med mig på äventyr längre efter att jag försenar alla hela tiden. Det komiska är att det aldrig är med flit :P

Guidturen va sedan de konstigaste jag varit på, han tog oss till ett "Modern art" musen  men eftersom att det är måndag är de flesta museum stängda, fast här va ett rum öppet så vi fick titta på stolar och soffor??  Tråkigaste och konstigaste någonsin och ingen fattade något. Alla bröjade be om att få bli raäddade av någon!
Efter det gick vi till ett ställe som sålde typiska portugisiska bakelser typ som Paster de natas, mums!! Där försenade jag iaf ingen...

Sen har det inte hänt så mycket mer i dag...

Jo, det måste jag säga fick ett SMS från Kikka i morse och vart så glad, första messet från Sverige som inte va från mamma och jag har haft en leende på läpparna hela dagen efter det. Tack gumman du sken upp min dag stor puss o kram till dig!!!

puss på er andra oxå!!!


Kommentarer
Postat av: Simon

;)

2009-08-31 @ 22:47:21
Postat av: Sanna

Hej L! :D

Jag har inte tagit körkotet än, men har klarat körningen..! :D



Får se om det går vägen nästa vecka! Haha..

Håller dig uppdaterad!

Hoppas att du har det bra!



Miss you! <3

Puss..*

2009-09-01 @ 15:05:06
URL: http://sannabromander.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du är en multinationell bajskorv... men tack för meddelandet iaf, din bajskorv... Väntar fortfarande på att du ska ringa din bajskorv, skaffa skype snart annars... Har väntat i 1 vecka på ditt samtal nu, är inte riktigt nöjd din bajshög.....

2009-09-01 @ 19:52:53
Postat av: Amanda

=) HAHA, Linda i ett nötskal!

Saknar dig skruttis.

Ps. Väntar fortfarande på att jag ska inse att du är borta, kanske nästa vecka. Tror liksom att du är på en 2 veckors semester =)

2009-09-01 @ 23:32:59
Postat av: victor

ja du virra runt och inte veta vart du ska det är du en riktig höjdare på linda:D MIZZ YA!<3

2009-09-02 @ 22:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0