Välkommen till min nya blogg!

Har precis insett att precis som det alltid går när jag ska vara teknisk så har inget av mina tidigare inlägg publicerats...

Så då måste jag ju berätta omigen för er hur första dagarna va (ja de måste jag dem är viktiga)

Resan gick riktigt bra trots att jag va tvungen att byta i Heathrow, t.o.m byta terminal!! Där fick jag sitta i fyra timmar och vänta men de gick bra hitta tre killar som va på väg till Canada som jag satt och snacka med, ganska roliga saker faktiskt!!
När jag kom fram till Residencia Universitaria Jose Pinto Peixoto hade dem glömt bort att jag skulle komma den 26 Augisti. Fick stå utanför dörren i en kvart och vänta på att dem skulle hitta mig i sina listor... då va man lagom glad. Mitt rum va inte färdigt så jag fick ett annat i stället så nu bor jag med en väldigt snäll kinesisk tjej, Erika.

Andra roliga prickar som jag träffat här är en ungers tjej Tamara, två polska tjejer och en kille från Turkiet Bora, han kommer bli min gymkompis, plus att jag får hjälpa honom med portugisiskan och lära honom tvätta... haha jag har fullt upp alltså.

I fredags va första Portugisiska lektionen, den gick j**** bra om jag får säga det, va inget direkt nytt vilket va tråkigt men å andra sidan så fick jag en chans att vara duktig en lektion iaf :)


Vad mer kan jag berätta om stället... hur boendet är... det får ni vänta med de bli nog ett helt eget inlägg... men jag kan säga att jag undrar om jag bor i ett kloster ( vilket de har visat sig att det tidigare va här), ett ålderdomshem eller studentboende.... går aldrig att vara helt säker!!!
Lovar att göra ett inlägg med bilder och allt om jag nu lyckas...

bara att hoppas att denna publiceras nu (och att mitt internet inte bråker vilket de gör heeeeeeeeeela tiden här för mig och bara för mig, de är ju trevligt för de andra boendena)

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0