Full fart ända från start

Ojojojoj... I dag har det varit full rulle!!
I morse gick jag upp åtta även om jag Börja 11:10. hade vissa saker som ajg va tvungen att försöka fixa i internetrummet innan flocken kommer!
Drg till skolan, baskursen i portugisiska har bröjat och självklart har Linda lyckats hamna i gruppen med människor från Italien och Spaninen, där tempot är högre och läraren endast talar Portugisiska.
EN positiv nyhet som jag fick sen är att jag kom in på kursen portugisisk kultur och historia. Det en da vi ska göra i den kursen är att göra en film om vår period här nere och så får man poäng, så de låter helt toppen!
Skönt med en lätt kurs. Så nu har jag bara tre tentor att fokusera på i december, vilket är väldigt skönt måste jag medge!

Sen stack jag och fixade mitt viva kort igen. I går var jag och fixade studentkortet som man får för halvapriset varje månad i stället. Jag stod i kö i 2,5 timmar innen jag kom fram. Portugal måste seriöst överväga vissa organisationssystem här nere. De är inte direkt effektiva i detta land! Kom igen kanske någon ska börja effektivisera saker här. Har en teori om att Portugiser tycker om att stå i kö. Kanske läraren i entrepreneurship har rätt i att i portugal är det för varmt så man orkar inte jobba eller göra saker och därför är portugal fortfarande ett land med en sämre ekonomi. För om alla föredrar att stå i kö så blir inte mycket gjort.
Han hade även en teori om att vi i norra Europa lever i kalla länder och därför har vi inga bra liv och därför spelar det ingen roll för oss om vi arbetar. Jag va inte lagom arg den lektionen. Bara för att man bor i ett kallare land innebär det inte att man har mindre att leva för... Idiot alltså, btw de va har "jag älskar mig  själv" till lärare som la uttalandet.

Över till min dag. Sen gick jag till biblioteket och skrev en uppsats, vart tom klar. Efter det bar det av till Wolleyboll träning. Där lyckades jag bli arg igen. Tränaren använder oss ERASMUS studenter och de som är nybörjare som bollkallar. Vi fick stå och slå in bollar till dem som har tränat ett tag medan de spelade i 25 minuter. Vi gjorde inte ett skit och jag lärde mig inget. Ska nog försöka hitta en ny sport!

Nu har jag kommit tillbaka hem, duschat, ätit lite sallad och snart börjar folk dyka upp här för vi ska ut och partaja i kväll!!
Sen blir de nog lugnt med det för mig fram till helgen. Ska ju på en galen resa till Porto och jag känner på mig att den kommer spåra... haha, men man levar ju fasiken bara en gång så de är nu jag ska ta vara på min tid! Än så länge har denna resa varit en helt fantastisk upplevelse. Det är helt otroligt hur mycket man kan lära sig om sig själv. En annan sak som är fashinerande är hur snabbt man kan anpassa sig i andra kulturer, miljöer, människor och livsstilar. Ganska coolt faktiskt!

...nej nu måste jag sätta fart!

puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0