Kan man avundas sitt eget liv?

Igår hade jag en så helt sjukt underbart härlig dag!!
I torsdag jag hade varit ute och svirat i säng hamna man vid tre- fyra men de hindrade in min gårdag! De va en rolig kväll i torsdags så då måste man svirra runt lite extra på Lisabons gator. Det börjar bli massa härligt roligt folk att prata och umgås med nu :)

I går gick jag upp vid sju, eller jag rullade ur sängen och tvinade mig iväg till skolan, som faktiskt gick bra ( vi skulle lära oss klockan och lite annat men de har jag ändå redan koll på).
Efter skolan stack jag och Marta (en av de polska tjejerna) tillbaka till stdentboendet böt om snabbt samt plockade upp A. Sen åkte vi och träffade några fellow students. Två snälla pojkar som körde oss till cristo rei. Jag M och A tog trippen upp till toppen av statyn (monomentet). Utsikten va helt extraordinärt underbar. Vi såg ut över Atlanden och hela Lisabon. En helt underbart vacker stad!

Efter det bar turen vidare till caparica där vi satte oss på en bar på stranden tog lite dricka och åt caracóis. Typ som havssniglar. Ett väldigt popluärt portugisiskt tilltugg. De var otroligt nog ganska gott. Däremot ska man nog undvika att titta på dem :S Jag tror sniglare har ögon måste googla lite om dem tror jag.
Utsikten var underbar där med, sitta i solen med ett glas i handen och skratta. Mitt liv är så jäkla bra just nu måste jag säga!!

Hem vart det en liten båttur, för att sedan laga mat och skynda sig ut för lite pubrunda... Vi kom från residencia vid tolv. Av någon anledning tar allt två gånger längre tid att göra här än vad det gör hemma!

Är kanske inte den piggaste människan men vi tre små tösar delade flitigt på två flarror vin innan vi stack ut och lite salongsberusning håller en ju uppe :) Väl ute var det fullt av massa ERASMUS Lisboa folk. Så kvällen va lika bra som dagen. Skratta, drack lite capirinha och prata med allt och alla!!!
I säng hamna man väl vid tre, fyra igen.. totalt värt det!!
Undrar hur många timmar sömn dette lilla äventyr kommer bjuda på. Tror inte jag ska räkna med många :P

I dag har jag legat på beachen människor kom och gick hela tiden. Någon som är så underbart här är att det alltid är så mycket folk och alla är välkomna. ERASMUS studenterna håller ihop, och det kommer alltid upp något nytt som händer på facebook. Så härligt, behöver nog inte oroa sig för tråkiga studer.

Det enda som fattas nu är ett gymkort. Behöver springa eller något. Inte för att jag direkt sitter stilla utan för att man ska nog kanske röra på sig lite hälsosamt oxå. Tyvärr öppnar inte skolgymmet förrens den 14 September, så får se hur jag gör.

Nej nu ska jag nog ta och göra mig i ordning men först ska jag lägga inte lite bilder på datorn och se om jag kanske lyckas lägga upp lite här!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0