Sömning men nöjd med min dag :)

Sitter med fötterna på bordet i internetrummet äter vindruvor bär en cerisrosa scarf till mina rosa hörlurar, skriver på "läxan" och ströar på datorn. De andra i rummet som inte vet vem jag är tittar lite konstig på mig men de kan de få göra för nu sitter jag faktiskt bekvämt!!

Sorry att jag inte gjorde något bra inlägg i går man jag va upptagen med att dricka SANGRIA, jepp du såg rätt jag drack sangria i tolv timmar, de vart nog några liter *Glad*. Jag och en av de Polska tjejerna, A, började vid två att dricka sangria sen vart det sangria till någon gång i natt,kul va det... Hann med en Portugisisk middag ute. De vart ris med fisk och räkor, inte det bästa jag ätit men det va resans första riktiga måltid. Skärping på den fronten men det är svårt att laga mat för det är alltid upptaget i köket så jag har levt på bitar av grillad kykling. Fast jag lagade mat en gång stekt Afrikans lax med broccoli. För er som inte vet så är afrikans lax bränd lax. Har inte fattat hur man sänker värmen på spisen så jag har bränt maten de två gångerna jag lagat. 
Återgår till gårdagen nu, de va lite folk från studentboendet och några från intensivkursen som va ute och svängde, vi nog allt som allt ungefär 20-25 personer!! Sen bar det iväg till Bairro Alto (bar gatan).

I dag har kroppen gått på sparlåga tror jag kom hem någon gång i natt/morse och upp vid sju eftersom då va det dags att gå till skolan,plus att min rummis hoppa i duschen. Toaletten är förövrigt väldigt irriterande för man hör allt och då menar jag allt man gör där inne!!!

Skolan överlevde jag vart en kaffe i pausen för att hålla mig vaken och börjar bli ganska duktigt på portugisika tempot är högt där så vi hinner med en hel del!!

Direkt när skolan tog slut stack jag, A och B med några andra från kursen i väg till Playan!! Det var forboll, wollyboll och playa för hela slanten!!
Förresten så har jag lovar Holländaren att lägga in en liten svensk ordbok som kommer här;

Allt bra = tudo bem = Everything okej

Förklara krig = declare war

Ja= sim = yes

Nej = não

 

Och nu sitter jag här med konstiga blickar och de va en rolig person som logga in på msn nu så pallar jag inte skriva här mer utan ska msn:a lite i stället!!

Puss på er


Kommentarer
Postat av: Paul (Holländaren)

Förklarar kärlek

2009-09-03 @ 09:23:03
URL: http://www.paulportugal.blogspot.com
Postat av: Simon(the suede)

HAHA True, With love comes war...

2009-09-03 @ 20:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0