Tidsfördriv

Det är lagom roligt med 3,5 timmars rast mellan lektionen på förmiddagen och den på eftermiddagen.
Lyckligtvis visade det sig att kursen på förmiddagen inte va lika hemsk som jag först trodde. I fredags hade vi introduktionen till Entrepreneurship varav "läraren" stod i en timme och pratade om hur lyckad och begåvad han är. Hans kurs skulle minsann inte vara som någon annan. Han är och har jobbat sig, kanske inte till den bästa men till att han är bland de bästa. Det är där han förutsätter att vi också ska vara eftersom vi inte är portugiser och därför med strukturerade. Ren rappakalja om jag får säga mitt. Att man måste stå och övertyga studenter om hur bra man är får en att ifrågasätta om man verkligen är så jäkla bra.
Lyckligtvis så va han lite bättre i dag. Kommer nog kanske överleve den kursen med, med lite ironi förståds.

En positiv sak är--> alla mina kurser tenteras i december (utom BCM men där är det en arbete som ska in och jag behöver inte vara i Portugal för den). Iveckan ska jag köpa biljetten hem till Sverige igen, så att den inte blir allt för dyr. De kommer även vara skönt att ha ett bekräftat datum, något att sträva emot.
Men hem kommer jag till nyår, vill ju vara det med mina vänner, hoppas de blir ett riktigt firande i år!

Sitter ikaffeterian och dricker en galâo (kaffe med mjölk). Saknar Kaffet i Sverige!

Ringde Maria i går hon fyllde år *Grattis tjejen*. Var riktigt skojsigt att prata med henne. Fast hon får fasiken ta och skaffa Skype. Amanda och Michelle har varit duktiga så dem kan jag prata med nu, vilket är gaaaalet kul att få prata lite svenska och med människor som känner en. Ni andra som känner er träffade skaffa Skype!

Nej nu ska jag leta upp lite mänmniskor som jag känner tror jag.

Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0